Universitetsvej 1

Bygning: 25.3

DK-4000 Roskilde

Danmark

Telefon: 4674-3337

Fax: 4674-3081

Forskningsområder

  • Ledelse, Organisation, Erhvervsøkonomi, Virksomhedsøkonomi Industrielle forhold

Forskningsområde

Business-to-Business

Hidtidige fokuseringsområder har været problematikker med udgangspunkt i en industriel markedskontekst. Mere specifikt dannelsen af tilfredshed og loyalitet samt konsekvenser heraf, fx. kundetiltrækning, fastholdelse og profitabilitet. Relationer mellem købere og sælgere, organisatorisk købsadfærd samt markedsføringsindsatsen på det industrielle marked, har også været i fokus.

Herudover har der været fokuseret på ontologiske, epistemologiske og metodologiske antagelser i forbindelse med skabelsen af viden, disses præmisser samt udviklingsmuligheder af forskningsstrategien, casestudier. Selve forskningen foregår typisk på et inter- og intraorganisatorisk niveau. Fremtidige forskningsinteresser udover de ovenfor anførte vil på kort og mellemlang sigt være B2B købsadfærd, industriel segmentering, innovation af industriel markedsføring og teoriudvikling indenfor entreprenørskab.

Vis alle »

ID: 33122030